Sveriges manliga befolkning kan inte stava.

Vad har hänt med Sveriges befolkning? Nu vill jag inte verka som en manshatare men, herregud killar, lär er stava! Jag erkänner att jag inte stavar som en gud och jag vet själv att jag har haft problem med allt de där när jag var yngre. Men nu, lätta ord som -rädda mig- kan inte ens vissa stava till, utan det blir -räda mig-. Jag kommer inte på fler exempel nu men jag vet att jag har flera killar som inte kan stava ordentligt. Och det är inte bara slarvfel utan total katastrof(!)
#1 - - Cicci:

Håller med! Det finns så sjukt många som inte kan stava alls, och det är smått irriterande alltså :P

#2 - - Fred:

Jag tycker det är snarare lite tvärtom.

#3 - - Neumann:

Jag tror inte att det är könsrelaterat på något vis, men om jag skall gå efter egna erfarenheter håller jag med Fred här ovan.

Upp