"Räcker det om jag älskar dig?"

Hemma igen från Kreta. Det var mysigt och varmt. Jag saknar det redan, eller jag saknar värmen. Inte sådär värts brun är jag heller, men det var bara mysigt och avkopplande. Kul att man fick umgås och få lite kvalitets tid med mamma.

Idag åkte jag upp till Vällingby för att köpa en bok - som förövrigt inte fanns. Gick till biblioteket och inte heller där fanns den, blir skolans bibliotek imorgon. Istället kom jag hem med en annan bok, hade några stycken jag ville låna men hittade inte en enda, lite surt. Kom i alla fall hem med en bok som Katarina von Bredow skrivit. Hade läst en bok innan av henne - Expert på att rodna. Boken ifråga jag lånade hette "Räcker det om jag älskar dig?" Jag gillar inte hennes sätt att skriva, språket, det känns så simpelt på något sätt men handlingarna i hennes böcker är bra. De två jag läst handlar om en tjej som har vanliga vardagsprobelm, det är verkligen sådana böcker man kan identifiera sig med. Legat och läst hela dagen så boken är redan utläst. Och den här boken kunde jag faktist känna igen mig i på ett läskigt sätt, bra var den ändå.
#1 - - venus:

har läst alla hennes böcker. intressanta men som du säger, väldigt simpla!

Upp