Tabata

I helgen var det inget träningsdriv alls. Istället avslutade jag veckan i fredags med ett träningspass på jobbet, med jobbet. Resterande dagar av helgen slappades det galet, länge sedan det inte gjordes något alls. Åt även en godispåse! Mumms. 
 
Vi har alltid fredagsträning för de som vill i vårt lilla gym på jobbet, vi brukar normalt sett vara tre stycken, vår tekniska chef som håller i träningen, jag själv och oftast en annan kollega till. En liten grupp med andra ord.
 
I fredags gjorde vi Tabata/Cirketräning med egen kroppsvikt. Uppvärmning, träning, strech. 
45 sek intervaller med en övning sedan 20 sek vila, 45 sek med en ny övning och sedan 20 sek vila.
Varje omgång innehåller 6 stycken övningar och varje omgång körs i 3 set.
 
 
 

Changes from now on.

Invägningen hände i augusti och nu är det november. Det slutade med att jag åkte på den ena sjukdomen efter den andra så min satsning föll i glömska. 
 
Men nu mina kära vänner. För en gångs skull känner jag mig TAGGAD. Jag har sagt det förr men denna gång gör jag faktiskt det. Ska bli oerhört kul att komma tillbaka till att känna mig frisk och stark. Nu när jag sitter på ett kontor hela dagarna känner jag att det verkligen är dags att ta tag i det. Motverka skador innan det händer något. 
 
Sedan har både jag och Marcus ett mål nu, en solsemester i slutet av Maj. 
 
Söndags - Hemmaträning - 21 Minutes Body workout 1.
Online träning genom SATS och jag kan tala om att den är riktigt jobbig. 
 
Tisdag - Hemmaträning - 21 minutes body workout 3.
Mycket högre temo än 1an och lite extra jobbig. 
 
Onsdag - Gymmet på jobbet.
Uppvärmning, löning, överkropp (styrka)
 
Imorgon blir det vila och på fredag blir det Tabata på jobbet. Härligt att vi har fredagsträning på jobbet.
 
Dags att göra lemonad tror jag, supergott!