Matvanor i samband med träning.

Torsdagen: Ingen träning med Pernilla (Halsont)
Fredag: Löpning i 30 minuter.
Lördag: Vila
Söndag: Vila
Måndag: Squash med pappa
Tisdag: Ingen träning
 
Idag blir det ingen träning för jag ska unna mig och äta middag med mina vänner ute. 
 
Matvanor
Sedan jag började med mitt träningschema har jag även skäpt till mina matvanor, inga sötsaker under vardagar och mindre moffande på helgen. 
Men under en veckas tid har jag varit så sugen på plockgodis och så äntligen, på lördagen fick jag köpa mig en liten påse. Konstigt nog orkade jag inte allt godis och 33cl Coca Cola burken jag införskaffade står fortfarande orörd i kylen.  Och det mina vänner är en prestation i sig. 
Min last är ju läsk, Coca Cola för att vara specefik. Men denna helg var jag inte alls sugen så den står kvar.
Yay mig!
 
 Bild från Flikr
 

Löpning efter 4 veckor

Igår nådde jag ett av mina mål, man kan väl säga att det var en sak på min bucketlist. 
Jag sprang i 30 minutet konstant och när jag klev av bandet så var jag inte ens andfådd. Svettig som tusan men inget flås att prata om eller trötta ben. 
Jag är så lycklig, för första gången märker jag resultat på konditionssidan. Tog ca 4 veckor men under dessa veckor har jag märkt av förbättring. 
 
Jag svettas som en tok och blir högröd i ansiktet men det skiter jag i, för det känns så jävla bra! 
 

Årets fattigaste vecka?

Känner ni av årets fattigaste månad? Tidigare år har jag aldrig känt av det i större utsräckning men detta år var det inte kul sista veckan innan löning. 
 
Vi rensade både skafferi och kylskåp och inte för att glömma frysen. 
Så idag blir det till att fylla upp på matfronten, det positiva med detta är att allt blivigt rensat samt att man hålligt sig nyttig, för man har knappt haft någon att stoppa i munnen. 
 
Nedan finns slutet av V3 och början på V4.
Lördag:Vila
Söndag: Vila
Måndag: Löpning 3 x10 minuter löpning och 3 min promenad. 
Det känns så jäkla kul, inne på min fjärde vecka på mitt löpprogram och för första gången i hela mitt liv känns det bra att springa. Kondisen börjar ta sig och jag känner inte en döende känsla när jag går av bandet. Jag orkar dessutom springa allt jag ska springa vilket i stort sett aldrig hänt. 
Tisdag: Benpass på gymmet med Pernilla. 
Onsdag: Vila.
Torsdag: Shape klass på SATS, 60 min. 
 
Budapest Augusti 2016.