Run 5KM in 5 weeks

I måndags, passande nog efter nyår med alla andra människor som avgett nyårslöften, började jag mitt löpprogram. Det är ett "Spring 5 km på 5 veckor" och jag tycker det passade bra för att få upp flåset lite. 
 
Det som är bra är att det passar alla, det fnns nämligen tre nivåer, nybörjare, medel och grym. 
Jag valde medeln, kanske lite optimistisk men första passet gick bra. 
Det var en mjukstart med 15 minuters löpning och inget mer följt av två dagars vila. Jag hade ont i benen efter dessa 15 minuter... Så otränad är jag. 
 
På dessa 15 minuter hann jag 2.3 km och jag sprang på 8.0 hela perioden. 
 
2/1 Måndags: Löpning 15 minuter. 
3/1 Tisdags: Vila.
4/1 Onsdags: Vila.
5/1 Torsdag (som idag): Löpning 15 minuter, gå i 2 minuter följt av löpning 15 minuter igen. 
 
Jag ska verkligen ge järnet och ska jävlarenamma klara av att springa dessa två 15 minuters intervaller idag. Det som är bra är att det ej finns någon minimum fart utan själva målet är att du ska orka spring under hela perioden.
 
Jag och kollegan efter vårruset 2016. Utan henne hade jag inte tagigt mig igenom loppet på en rätt hyffsad tid som jag inte minns. 
 
 

Kommentera här: