Våga vara lycklig.

Vem har rätt att säga att du inte ska vara lycklig? Vem har rätt att avgöra när och hur du ska vara lycklig?
Jo det är du själv, du sätter gränser, du avgör vad som gör dig lycklig - och inte. Det är bara du som faktiskt kan sätta gränser och mål.
 
Nu ska jag försöka förklara en situation jag är i utan att gå för djup in på det. 
 
Jag har en vän som har fått uppleva en del dåliga saker som är kopplat ihop med mig, denna vän tycker att jag borde bli bli lyckligare och gladare om jag bara gick vidare från denna dåliga sak. För mig är det inte lika självklart. För ja, den här saken har gjort mig så fruktansvärt olycklig och fått mig att se botten men även toppen och glädje som jag inte trodde fanns. Överlag gör det mig mer lycklig än olycklig och oavsett vad jag går igenom så kommer jag ut på andra sidan och finner mig själv lycklig och nöjd med situationen. 
 
Så med det vill jag ha sagt att oavsett vad andra tycker, oavsett vad andra ser så vet de inte hela sanningen. De ser en del av dig och ditt liv, de ser oftast det du väljer att visa. Så hur kan de döma ditt liv och dina val utan att veta hela historien. 
 
Allt för ofta tar vi på oss de där glasögonen och granska andra noga noga och bildar oss en uppfattning men egenltigen borde vi gå till oss själva. Lättare sagt en gjort. 
Det är enbart vi och själva som kan sätta mål och avgöra om vi ska vara lyckliga och hur vi själva uppfattar oss. 
 
 
Upp